Inbound Marketing

Un drum drept spre potentialii tai clienti

Intr-o societate in care cel care cumpara are putere mai mare decat cel care vinde, marketingul traditional nu mai este eficient. Odata cu evolutia tehnologiei si a internetului, procesul de vanzare s-a schimbat foarte mult. Cumparatorul are acum posibilitatea sa faca comparatii intre produse si servicii, sa acceseze online datele unei anumite companii si chiar sa finalizeze procese de cumparare folosindu-se de tool-urile de pe internet. In aceste conditii, cei care vand servicii sau produse trebuie sa fie tot timpul la curent cu noile tendinte in materie de inbound marketing. Uneori este dificil sa gasesti cursuri care sa iti ofere certificari potrivite pentru domeniul de vanzari online sau tool-urile necesare unui proces de marketing de succes.

Cand spui inbound marketing spui HubSpot

HubSpot este o platforma de software pentru inbound marketing, o tehnica de a atrage potentiali clienti printr-un continut relevant, prin intermediul SEO, social media, marketing si branding. HubSpot vine cu solutii de software pentru marketing, vanzari si servicii pentru clienti care sunt unificate intr-o solutie complexa de tip CRM (customer relationship management). Partea foarte buna este ca acest CRM este gratuit. Fondat de doi absolventi ai MIT in 2004, HubSpot a crescut in timp devenind una dintre cele mai bune platforme de inbound marketing.

In plus fata de software-ul pe care il ofera clientilor sai, HubSpot are si o platforma de invatare, HubSpot Academy. Lider mondial in domeniul educatiei de inbound marketing si vanzari, aceasta ofera cursuri, proiecte, certificari si training pe software. Fiecare curs este sustinut de profesori certificati, al caror scop este sa ajute oamenii si companiile sa creasca pe piata intr-un mod diferit.

Inbound marketing se centreaza pe atragerea de clienti prin continut relevant. Este mult mai usor pentru potentialii clienti sa te gaseasca online. Canalele de social media, blogurile si motoarele de cautare sunt cele care pot sa te ajute sa iti cresti afacerea prin atragerea de potentiali clienti. Prin crearea de continut relevant care se adreseaza, in primul rand, nevoilor clientilor iti cresti increderea si credibilitatea afacerii tale.

Inbound marketing-ul are o metodologie bazata pe patru pasi care trebuie urmati pentru a ajunge la vanzari de succes.

Sursa: HubSpot

  1. Atragerea de vizitatori – vizitatorii trebuie sa fi atrasi catre serviciile sau produsele tale fie prin intermediul blog-ului, canalelor de social media sau informatiilor despre tine vizibile in motoarele de cautare. Pentru a ajunge la vanzari de succes trebuie sa te asiguri ca ai o strategie de continut bine pusa la punct. Potentialii clienti trebuie sa te gaseasca usor in functie de cerintele pe care le au.
  2. Transformarea – vizitatorii trebuie, mai apoi, transformati in potentiali clienti. Acest lucru se poate face prin intermediul formularelor, a intalnirilor, fie virtuale sau telefonice, sau CRM-ului (prin date de baze centralizate). In acest stagiu practic incepe sa se desfasoare conversatia cu potentialul client. Este momentul in care identifici care sunt nevoile lui si cum il poti ajuta prin serviciile, produsele sau solutiile pe care le oferi.
  3. Incheierea – pentru urmatorul pas, acela de a transforma potentialii clienti in cumparatori, ai la indemana mai multe tool-uri care te pot ajuta. Email-ul, CRM-ul, personalizarea fiecarei conversatii pe care o ai cu clientul, grija fata de acesta, prioritizarea sunt cele mai importante aspecte pe care trebuie sa le ai in vedere atunci cand vine vorba de clienti.
  4. Satisfactia – in faza finala, clientii ajung sa fie chiar promoterii afacerii tale ducand la creerea de noi vizitatori si potentiali clienti. Pentru asta este recomandat sa nu se foloseasca butoane de Call to Action, ci mai degraba o continuare a comunicarii pe care o ai cu clientii, o comunicare post vanzare, precum si sevicul Hub, care iti ofera tool-urile necesare pentru a sti despre, a te conecta cu, si a-ti ajuta clientii.

HubSpot vine cu solutii reprezentate de tool-uri specifice pentru fiecare pas pe care il faci in materie de inbound marketing.

Toud poate fi partenerul tau de drum lung in strategia de inbound marketing. Pe langa implementarea solutiilor oferite de HubSpot, Toud poate realiza strategia de inbound marketing si chiar generarea continut relevant pentru clientii tai potentiali.

Inbound marketing inseamna un drum direct spre clientii tai, pe care ei pot ajunge mai rapid la tine. Partea cea mai frumoasa a acestei tehnici de marketing este aceea ca rolurile se inverseaza, clientul vine spre vanzator. Clasicul push marketing se transforma in pull marketing stabilindu-se o relatie cu potential mare de win/win.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *