Design grafic si design digital
Crearea identitatii vizuale pentru branduri, creare de materiale de comunicare, creare design grafic
Crearea identitatii vizuale pentru branduri, creare de materiale de comunicare, creare design grafic
Aceasta este aria cea mai draga noua, alaturi de cea care se refera la strategia de brand. Daca vei rasfoi prin proiectele noastre vei vedea cata munca si cat suflet am pus in proiectele din sfera aceasta. Cuvintele sunt de prisos, cel mai bine pot vorbi despre noi proiectele noastre.
Ar mai fi ceva, azi, mai mult ca oricand, design-ul este vital, el te ajuta sa iti spui povestea, alege sa il faci cu profesionisti.
Activitatile noastre din sfera design grafic includ: identitatea vizuala pentru branduri, materiale de comunicare destinate mediului online (cover-uri pt. social media, materiale pentru articole si postari, simboluri, colaje pentru site-uri, colaje de comunicare in articole sau postari, prezentari, infografice) sau offline (design carti de vizita, bannere, roll-up-uri, standuri) etc.
Design grafic – crearea identitatii vizuale pentru branduri, creare de materiale de comunicare
Noi, la Toud am impartit activitatea de design in 4 mari directii:
Ultimele 3 au in componenta lor si design grafic, insa activitatea generala este usor diferita fata de cea de design grafic. Chiar si tool-urile si software-ul pe care il folosim sunt diferite.
In activitatea de design grafic suntem mai liberi, folosim mult desen, mult joc de forme geometrice si forme abstracte, folosim multa fotografie, pe care o editam, folosim efecte. In design-ul grafic folosim mult tool-urile de la Adobe de grafica: Illustrator si Photoshop, il ultima perioada si versiunile mobile, pentru tableta si mobil. Cu acestea putem desena mult mai usor. Folosim mult si Adobe Capture, care ne permite sa capturam pattern-uri, culori, forme geometrice.
In procesul de design, oricare ar fi el din cele enumerate mai sus (sau chiar cele video sau de website), pornim de la o intelege a situatiei si o aprofundare a ei. Pentru asta am creat chiar si un ghid pe care il folosim intern si pe care il poti descarca si tu din pagina dedicata – 13 pasi spre un design mai bun – Toud.
Aceasta prima etapa este cea mai importanta pentru ca, in functie de intelegerea situatiei si de capacitatea de empatizare, vei reusi sau nu, sa creezi ceva relevant pentru public si in limitele impuse de brief.
Deseori, se cere crearea unui design grafic frumos, care sa placa ochiului. E firesc, un design trebuie sa intruneasca aceasta cerinta, insa, ea devine, fara o ancorare corecta in situatie, o cerinta vaga. Ce inseamna frumos? Si apoi, ce e mai important, sa fie relevant pentru public, sa genereze impact sau sa fie „frumos”?
Promisiunea noastra este aceea de a te ajuta sa iti spui povestea si de a crea impact. Ne situam in permanenta intre constrangerile impuse de brand (de viziunea, valorile, cultura organizatiei tale), cele de performanta si cele date de asteptarile publicului. Aceasta presiune ne ajuta intotdeauna sa gasim calea buna. Alocand timp si resurse pentru a intelege aceste 3 elemente, reusim sa construim acel design grafic care sa spuna povestea organizatiei.
Orice activitate de design, la Toud, incepe cu o activitate intensa de analiza, empatizare si observare. Dupa ce aflam raspunsurile la o serie de intrebari, reusind sa corelam solutiile, mergem spre design. Aceasta prima etapa este, de fapt, o etapa de intelegere a brief-ului si de asezare a lui in context.
Design-ul, la Toud, inseamna foarte multe incercari. Construim o serie de schite prin care incercam sa validam idei. Multe esueaza si, in acest fel, restrangem sfera pana ajungem la un numar de 5-10 idei validate. Numerele difera de la caz la caz. De pilda, in procesele de logo design am ajuns si la 100 de schite realizate pentru un singur proiect.
Dupa etapa aceasta de schite, de validare de idei, ne intoarcem la un proces de analiza in profunzime si de testare. In aceasta etapa, reusim sa mai facem o triere a ideilor sau chiar sa redeschidem idei noi. Insa, la finalul ei, raman, de principiu, 3 idei.
Ne dorim mereu sa mergem la client cu o solutie, nu cu solutii. Cu una singura, asumata, filtrata, cea mai buna dintre cele la care am ajuns in procesul creativ. Sunt si cazuri in care alegem sa prezentam clientului 2 sau 3 solutii. Facem asta, de obicei, cand simtim ca brief-ul putea sa fie interpretat diferit sau cand permitea o abatere.
Procesul de design grafic, la Toud, este unul intens si are o componenta importanta de empatie, analiza, intelegere a contextului.