Design logo – care sunt pasii in acest proces si ce facem noi diferit
Pentru crearea unui logo exista un proces destul de simplu, folosit pe o scara larga de foarte multe agentii. Diferenta o face modul in care acest proces este pus in practica.
Mai jos prezentam structura pe care o consideram clasica, a procesului de design logo:
Procesul de design logo poate varia in functie de designer sau agentia de design, dar in general poate fi descompus in urmatoarele etape:
1. Cercetare si descoperire
Primul pas consta in cercetarea si strangerea de informatii despre organizatia clientului, industrie, audienta tinta si competitori. Aceasta cercetare va ajuta designerul sa inteleaga brandul clientului si sa creeze un logo care sa il reflecte.
2. Schitarea si dezvoltarea conceptului
Dupa finalizarea cercetarii, designerul va incepe sa gandeasca si sa schiteze idei pentru logo. Aceasta etapa este despre explorarea diferitelor optiuni si gasirea celor mai promitatoare concepte.
3. Design digital
Dupa selectarea celor mai promitatoare schite, designerul va incepe crearea versiunilor digitale ale logo-ului folosind software de grafica. Aceasta etapa implica rafinarea designului si experimentarea cu diferite culori, tipografie si aspecte.
4. Prezentare si feedback
Designerul va prezenta conceptele de logo initiale clientului pentru feedback. Clientul poate solicita modificari, iar designerul va revizui logo-ul in functie de feedback pana cand clientul este multumit.
5. Finalizare si livrare
Dupa ce logo-ul a fost aprobat de client, designerul va finaliza designul si va pregati fisierele pentru livrare. Acesta poate crea diferite formate de fisiere si variatii de culori pentru a se asigura ca logo-ul poate fi utilizat intr-o varietate de aplicatii.
Este important de mentionat ca procesul de design logo poate fi iterativ si poate implica intoarcerea la anumite etape pana cand logo-ul final este aprobat.
Ce facem noi la Toud in plus fata de acest proces de design logo – 5 pasi
- Noi acordam o importanta foarte mare constructiei brief-ului de creatie. De ce avem nevoie de acest document? Practic el, pe baza identitatii de brand, ne permite sa explicam clar universul de creatie al identitatii vizuale de brand – sa clarificam simbolismul din spatele unui logo, ceea ce reprezinta, ceea ce ne dorim sa inspire si uneori chiar aspecte mai clare, cum ar fi palete de culori. In acest proces ne uitam atent la viziunea organizatiei, la promisiunea ei, la personalitatea de brand. Credem ca un logo trebuie sa fie relevant, sa poata reprezenta cu adevarat organizatia. Daca un logo se potriveste la fel de bine pus pe cladirea competitiei (reusind sa reprezinte identitatea de brand) ceva nu este in regula.
- Logo-ul trebuie sa se lege armonios de viziunea unei organizatii, dar si de sentimentele, motivatiile si ambitiile oamenilor din interior. De aceea, de fiecare data incercam sa armonizam logo-ul creat cu oamenii din organizatie, sa construim identitatea vizuala astfel incat sa fie ca ei.
- Ne cautam inspiratia in cat mai multe zone si cat mai diverse: cultura, arta, geografie, geometrie – orice element cat de mic sau de mare care se leaga de simbolurile, metaforele pe care le construim in legatura cu brand-ul (unele deja stabilite in brief). De exemplu, atunci cand am gandit logo-ul pentru Earlychildhood Romania, un proiect din Romania care face activitati in sfera educatiei timpurie, am creat o urma de picior de copil. Vezi aici povestea pe larg – branding educatie.
- Atunci cand facem primele schite, plecam intotdeauna de la etapa de creion si hartie. Ne place sa credem ca maximul de creativitate il are un om care gandeste si viseaza in liniste, fara bruiajul unui ecran.
- Tinem foarte mult la ideea de a livra clientului o solutie. Ce inseamna asta? In etapa de explorare, cea in care construim schite, ajungem sa avem sute de variante. Apoi, ajungem sa digitalizam zeci. Din aceste zeci incepem sa construim simulari cu un numar mic, sub 10. Obtinem de obicei un top 5. Din acest top 5, alegem doua variante cu care mergem la client. Intotdeauna acestea sunt abordari diferite.
- La Toud nu exista limitari in rundele de feedback – promisiunea noastra este ca lucram atat cat este nevoie pentru a gasi cel mai bun rezultat.
- Ne implicam profund in fiecare proiect si pentru fiecare etapa alocam suficient de mult timp pentru a ajunge la rezultate de care suntem multumiti.
Cel mai bine vorbesc despre ideile de mai sus rezultatele muncii noastre, pe care o poti vedea aici – Crearea unui logo care iti spune povestea.
Resurse:
- blog.hubspot.com
- 99designs.com
- creativebloq.com
- upwork.com
- acest articol a fost redactat si cu ajutorul ChatGPT
Share this entry