Identitate
vizuala
Logo, culori, fonturi, motive, layout-uri – sau cum sa dai viata unui brand prin elemente grafice
Logo, culori, fonturi, motive, layout-uri – sau cum sa dai viata unui brand prin elemente grafice
Toud – noi te ajutam sa iti spui povestea
Procesul de creare a identitatii vizuale poate fi initiat numai dupa ce este parcurs si incheiat procesul de strategie de brand sau,in cazul brandurile vechi, de audit de brand. Toud nu face aceasta etapa fara a trece prin cele mentionate mai sus. Mai mult decat atat, Toud considera ca orice demers de a face identitate vizuala fara a avea strategie de brand sau audit de brand este inutil. Spunem asta pentru ca un brand nu este suficient sa fie “frumos” vizual, trebuie sa fie si relevant. Relevanta e data de potrivirea cu toate elementele definite in strategia de brand.
Identitatea vizuala este transpunerea strategiei de brand in elemente vizuale. Astfel, o suita de motive, simboluri, culori, elemente de tipografie, adica elemente vizuale, ilustreaza ceea ce este brandul, strategia de brand. Identitatea vizuala nu trebuie sa fie doar frumoasa, echilibrata, simpla, usor de inteles, ci si relevanta pentru public, adica in armonie cu strategia.
Identitatea vizuala este primul element cu care interactioneaza publicul. Cu cat este mai simplu, mai clar, mai puternic, cu atat va fi mai usor pentru public sa inteleaga brandul si sa il indrageasca.
Logo-ul, fonturile, culorile sunt elementele pe care le pastrezi in minte despre un brand, alaturi de nume. E important ca ele sa fie relevante si sa participe activ la atingerea obiectivelor organizatiei.
Logo – este acel simbol menit sa ajute publicul sa identifice brandul – poate exista sub forma de motiv (un element grafic), de insiruire de litere care descriu numele de brand, sau format din ambele elemente. Un logo poate avea mai multe culori, sau poate fi monocolor. Mai multe despre logo in pagina dedicata.
Fonturi (typeface) – o suita de fonturi, care se vor folosi pe toate materialele, in toate mediile de comunicare (website, materiale tiparite, social media) menite sa ilustreze povestea brandului. Au un rol foarte mare, reusesc sa diferentieze brandul si sa faciliteze comunicarea.
Motive grafice – pe langa logo, se poate construi un sistem de motive grafice cu rol in diferentierea brandului. Acestea vor fi preluate in toate materialele de comunicare.
Culori – brandul trebuie sa aiba un set de culori menite sa construiasca – personalitatea de brand, sa diferentieze si sa participe la crearea imaginii de brand.
Layout-uri – in acest proces trebuie sa fie gandite o serie de layout-uri menite sa ilustreze o imagine unitara: layout de carti de vizita, de documente word, excel, power point, semnatura de email etc. Toata comunicarea trebuie sa fie unitara, pentru a intari brand-ul.
Fotografii – stabilirea unui sistem grafic de utilizare a fotografiilor (layout-uri menite sa diferentieze si sa puna in lumina mesajele transmise prin fotografie). De asemenea, este necesar sa se stabileasca un set de reguli dupa care sa se fotografieze sau sa se faca selectia fotografiilor de stoc (culori, atmosfera, elemente cuprinse etc.).
Style guide – document care clarifica toate elementele de mai sus. Exemplifica pentru fiecare cum se foloseste si chiar cum nu se foloseste. Acest document va fi folosit ca un ghid intern, cat si pentru furnizorii viitori, fie ca ne referim la design sau la materiale tiparite.
Toud – noi te ajutam sa iti spui povestea
Identitatea vizuala are, astazi, un rol important in viata oricarei organizatii. Inainte de toate, prin logo, o ajuta sa fie identificata sau produsele, serviciile ei sa fie identificate. In al doilea rand, comunica o parte din elementele de brand, consolidandu-l. Acestea sunt motivele pentru care organizatiile trebuie sa aloce resurse si timp pentru a construi, a implementa corect, a respecta o identitate de vizuala de brand. Fara consistenta in aceasta sfera, imaginea de brand va avea de suferit.
Identitatea vizuala trebuie sa fie construita in concordanta cu elementele de brand si pentru publicul pe care organizatia il serveste. Logo-ul, parte importanta a identitatii vizuale, se va construi dupa acelasi proces. Fonturile, culorile, formele geometrice se vor alege astfel incat sa reflecte caracterul brandului. Intre toate aceste elemente de strategie si de reprezentare vizuala, trebuie sa existe armonie, o legatura fireasca.
Procesul devine si mai complicat in cazul rebranding-ului. Asta, pentru ca logo-ul si toata suita din spatele lui nu mai reprezinta „un vas gol” in care sa patrunda tot intelesul brand-ului, ci este un vas plin, care va trebui sa se transforme pentru a lasa loc si altor intelesuri.
Portofoliu