Auzim des acest cuvant astazi – branding. Pare a fi atat de comun, de simplu, de usor de inteles de oricine. Asa este, insa, cu o mare observatie; oamenii se impart in 2 categorii: cei care consuma si interactioneaza cu brand-urile din aceasta postura si, pe de alta parte, cei care construiesc brand-urile (care la randul lor se impart in mai multe categorii).
Cei din urma au un rol tare dificil, insa pe masura de frumos. Ei trebuie sa inteleaga organizatia, sa priveasca in profunzimea ei (a oamenilor ei) si sa dea viata, prin acest proces denumit branding, unei imagini pozitive care va exista in mintea publicului.
Procesul de branding functioneaza bine daca agentia de brand are mijloacele potrivite pentru a ajuta organizatia sa se defineasca, sa isi identifice valorile comune, ambitia comuna, elementele de rezonanta.
Procesul de branding este un proces de autocunoastere si de defnire in care agentia se implica ca un facilitator, ajutand organizatia sa isi construiasca bazele unei imagini mai puternice, mai coerente. Imaginea aceasta exista exclusiv in mintea publicului si nu poate fi influentata direct. E nevoie si aici de un set de elemente strategice si tactice care sa influenteze constructia ei intr-o forma pozitiva.
Share this entry