Logo
Ce este? Cum se face la Toud?
Care sunt criteriile dupa care il poti evalua?
Ce este? Cum se face la Toud?
Care sunt criteriile dupa care il poti evalua?
Am creat pentru
Cel mai important element al identitatii vizuale de brand
Este cel mai vizibil element al organizatiei tale. Are ca rol principal identificarea. Fara un el, o organizatie nu poate exista. Mai mult de atat, are impact asupra brandului, in functie de cum e construit ajuta sau nu brandul.
Imagineaza-ti 2 tricouri albe, unul are un logo, celalalt nu are. Pe primul, il vei lega direct de ideea de brand, in mintea ta vor ajunge o serie de imagini si de intelesuri, o poveste. Daca vibrezi cu povestea, vei cumpara. Mai mult, simpla pozitionare a unui logo pe un tricou (acelasi ca cel fara) poate creste pretul si de 50 de ori.
Relevant
Simplu
Nealterabil in timp
Armonios
Memorabil
Este un simbol grafic menit sa ajute organizatia, produsul sa fie identificabile. Acesta poate avea mai multe componente: simbol grafic, text, culori.
Exista multe feluri de a grupa logo-urile, multe tipologii. Pentru a simplifica vorbim despre trei feluri:
Wordmark – este reprezentat de scris (Toud, Google, Coca-Cola, Nokia etc.)
Pictorial – este un desen (Apple, WWF etc.)
Abstract – este un simbol abstract (Pepsi, BMW, Mercedes etc.)
Aducem in discutie si ideea de logo system – un sistem grafic menit sa se schimbe pastrand insa o unitate – (MIT Media Lab, MTV etc.).
Atunci cand este vazut pentru prima data, un logo este un element lipsit de continut. Prin tehnici de comunicare se urmareste activarea lui, umplerea lui cu continut, cu inteles si sens. Pentru ca acest proces sa fie usor, este nevoie ca acesta sa respecte anumite principii.
Daca te uiti acum in jur, vei identifica cel putin 30 de branduri, pe care le ai langa tine, si implicit logo-uri. Toate “lupta” pentru a-ti capta atentia. Cele puternice, recognoscibile, corect aplicate pe obiectele, mediile cu care interactionezi, vor castiga “lupta”.
Logo-ul este un element critic. Este acel element hyper vizibil, pe care publicul il vede inainte de a vedea produsul sau organizatia. El spune prin insasi natura sa o poveste despre brand, de la prima interactiune.
A nu se confunda logo-ul cu brand-ul. Cel dintai este elementul grafic care ajuta publicul sa identifice brandul. Brandul este o suita de elemente (vezi brand strategy) care ajuta produsul, organizatia sa fie diferita, recognoscibila si sa spuna o poveste. Logo-ul nu poate crea retentie, insa un brand poate.
Promisiunea Toud este ca noi te ajutam sa iti spui povestea. Tratam logo-ul din aceeasi perspectiva. Acesta trebuie sa spuna povestea brand-ului tau.
Pentru noi e foarte important ca logo-ul sa fie relevant pentru publicul tau si sa performeze in atingerea obiectivelor.
Ne implicam in procesul de identitate vizuala numai daca exista partea de strategie de brand sau de audit de brand. Altfel consideram ca procesul este inutil. In cel mai fericit caz, se poate crea un logo valid din punct de vedere al design-ului, insa nevalid din punct de vedere al relevantei si capacitatii de a contribui la consolidarea strategiei.
Procesul de creatie are intotdeauna baza, strategia de brand, are o componenta majora de analiza si intelegere si mai ales, multa empatie. Ne dorim intotdeauna sa cunoastem organizatia, sa intelegem elementele pe care este construit brandul si mai ales, sa il traim, sa il experimentam.
Un logo bun este eficient, capabil sa contribuie activ la atingerea obiectivelor. Toud identifica o serie de caracteristici pe care acesta trebuie sa le intruneasca pentru a fi eficient:
Este relevant daca exprima ceea ce se enunta in strategia de brand, daca poate anticipa elemente care tin de organizatie, produs. Astfel devine un element strategic, nu unul de arta. Scopul primar este acela de a fi relevant, nu frumos. Evident ca trebuie sa fie armonios, echilibrat insa, inainte de orice, el trebuie sa fie relevant.
Este usor de citit, de inteles, de retinut. Acesta este simplu atunci cand implica un efort mic la interactiune din partea publicului. Daca este simplu are mai mari sanse sa fie si memorabil.
Trebuie sa fie independent de curentele de design ale vremii, el trebuie sa treaca de bariera timpului si sa fie valabil si peste zeci de ani. Exista in jurul nostru o serie de logo-uri de succes cu vechime de zeci de ani sau chiar de sute de ani.
Un logo eficient trebuie sa fie creat de un expert. Trebuie sa aiba anumite proportii, un anumit echilibru compozitional si, foarte important, sa functioneze si la dimensiuni foarte mici, dar si foarte mari.
Pretul difera in functie de complexitatea proiectului. Pentru a putea face o estimare corecta a costului te rugam sa ne spui mai multe despre proiectul tau in formularul de contact. Promitem sa raspundem prompt.
Astazi, intr-o lumea atat de aglomerata, acest proces devine critic pentru orice organizatie, orice ar face si oriunde ar exista. De aceea, noi sfatuim toate organizatiile care vin catre noi cu solicitari in aceasta sfera de design sa ii aloce maxima importanta si timp suficient. Daca sunt intr-un proces de alegere a unei agentii, le sugeram sa caute sa valideze partenerul dupa empatie si dupa capacitatea de a intelege cine sunt si de ce exista.
Portofoliu
Share this entry