Servicii de branding articol informational exemplu pozitiv Toud

Exempli pozitiv de identitate vizuala realizata de Toud pentru organizatia ArtEnergy.

Cum sa nu alegi – servicii de branding

In Romania, in sfera strategiei de brand, se cauta des dupa aceasta expresie – servicii de branding. Ne-am gandit ca ar fi util sa scriem cum ar trebui o organizatie sa isi gaseasca partenerii atunci cand vine vorba despre – servicii de branding. 

15 puncte pe care ar trebui sa le iei in considerare atunci cand cauti servicii de branding

  1. Nu exista servicii de branding – noi, la Toud, nu credem ca exista – servicii de branding, credem ca exista colaborare in sfera activitatilor care definesc sau influenteaza brand-ul unei organizatii. Ce vrem sa spunem de fapt. Noi credem ca aici, in branding, nu pot fi servicii, ci trebuie sa fie mai mult de atat, o colaborare stransa intr-o echipa mixta, cu multa empatie, implicare si dorinta de a genera transformare. Deci, nu este ceva ce cuantifici si tranzactionezi, este mai mult de atat, este emotia si bucuria de a te implica, ori acestea nu se pot denumi servicii de branding. 
  2. Daca nu gasesti o solutie, nu adopta varianta – rezolvam inhouse, pur si simplu nu merge, pentru ca nu ai oameni pregatiti sa o faca si pentru ca ai nevoie de o perspectiva din exterior.
  3. Nu conteaza pretul – mai presus de cost (fie el prea mic sau prea mare) conteaza empatia si experienta echipei.
  4. Conteaza oamenii care se aloca pe proiectul tau – poti merge catre o companie mare care activeaza in zona consultantei de brand, aici vei ajunge sa lucrezi cu o echipa, asigura-te ca exista experienta si empatie acolo. In companiile mici, in general, este o singura echipa. 
  5. Daca discutia ajunge foarte repede la logo, nu esti unde trebuie, nu despre asta ar trebui sa fie vorba . . . veti discuta si despre logo, insa mult mai tarziu. 
  6. Servicii de branding – pot fi multe, de fapt ar trebui sa fie o abordare holistica . . . oricum ar fi, asigura-te ca intelegi ce primesti si ce isi asuma agentia.
  7. Cauta sa porti un dialog in faza de ofertare cu macar 5 agentii (iti va fi greu sa gasesti 5 in Romania :D), vei invata mult din aceasta activitate si mai ales te va ajuta referitor la punctul 6.
  8. Daca agentia nu are legaturi cu exteriorul (companii, universitati, alte agentii) fii sceptic, e foarte probabil sa nu inteleaga ce este branding-ul . . . daca exista legaturile nu inseamna ca intelege.
  9. Partea dificila este cea de implementare, cauta inca din etapa aceasta sa vezi cum se va implica agentia in faza aceasta sau macar cum o pregateste.
  10. Nu ar trebui sa existe – servicii de branding –  fara cercetare, fara o conectare profunda cu oamenii din organizatie (de pe toate nivelurile ierarhice) si, in dese cazuri, si cu alte parti din public (stakeholders).
  11. Nu se poate face “magie” in branding, nu exista – servicii de branding – care aduc transformarea rapid si genereaza impact pozitiv asupra business-ului pe termen scurt, exista doar solutii pe termen mediu si lung, care presupun efort mare si care daca, sunt bine implementate, aduc rezultate. 
  12. Notiunea timpului se dilata atunci cand vei incepe sa “consumi servicii de branding” – procesul este destul de complicat si, de cele mai multe ori, nu se respecta planificarile, asigura-te ca inca de la inceput poti controla timpul.
  13. Pentru ca lucrurile sa functioneze este nevoie de implicarea top-managementului, de multa transparenta din partea organizatiei si de mult timp alocat . . . o agentiei trebuie sa ceara lucrurile acestea inca din faza de ofertare, ea nu va putea sa faca munca organiziatiei, de fapt, nu va putea face aproape nimic fara oamenii din organizatie. 
  14. Inainte de a porni pe acest drum, incearca sa formezi macar doi oameni din organizatie in sfera brand managementului, ei vor avea un rol important inca din procesul de ofertare si, mai ales, in cel de implementare.
  15. Trebuie sa stii de ce cauti – servicii de branding – poate sa sune ciudat fraza aceasta, dar da, e important sa poti defini bine nevoia si mai ales asteptarile pe care le ai in urma unui proces care vizeaza brand-ul organizatiei sau cel de produs.

Toate punctele de mai sus vizeaza brandul de organizatie. In cazul unui brand de produs, lucrurile sunt usor diferite, procesul este diferit si necesita resurse usor diferite.  

Daca ar fi sa iti dam un sfat, ca o concluzie referitor la acest proces de a gasi un partener serios care sa ofere – servicii de branding, ar fi acesta: cauta sa vorbesti cu cel putin 5 agentii si alege dupa feeling si mai putin dupa cifre; chimia, empatia cu agentia va fi mai importanta ca oricare alt lucru (evident plecam de la premiza ca exista experienta si know how in cazul agentiei – furnizorului de servicii de branding). 

Daca ai intrebari, te rugam, sa nu eziti, le poti adresa in comentarii, pe chat sau pe email.

Ne bucuram ca ai citit materialul si reluam aici promisiunea noastra – noi te ajutam sa iti spui povestea. 

Poti citi aici mai mult despre rebranding.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns