Echilibrarea creativitatii si consistentei in style guide-urile restrictive pentru design de prezentare- design de prezentari

Echilibrarea creativitatii si consistentei in style guide-urile restrictive pentru design de prezentare

Studiu de caz AWS

Despre AWS

AWS – Amazon Web Services – este o organizatie globala, foarte bine cunoscuta chiar si de publicul larg, nu doar de meniul business. Amazon Web Services (AWS) este cea mai cuprinzatoare si larg adoptata platforma de cloud din lume, oferind peste 200 de servicii complete din centre de date din intreaga lume. Milioane de clienti – inclusiv start-up-uri cu cea mai rapida crestere, cele mai mari intreprinderi si cele mai importante agentii guvernamentale – utilizeaza AWS pentru a reduce costurile, a deveni mai agili si a inova mai rapid.

Problema cu style guide-urile restrictive pentru design de prezentare

Am fost implicati intr-un proces de imbunatatire vizuala pentru o prezentare de vanzari pe care un anumit departament o folosea pentru clientii corporate.

Solutia

Si in acest caz ca si in cel al – organizatiei albastre – nu aveam voie sa ne atingem de firul narativ sau de elementele de continut. Scopul nostru a fost acela de a improspata design-ul. Ghiding-ul AWS este foarte clar si foarte generos, in sensul in care prezinta solutii pentru un numar foarte mari de cazuri. Ca sa fim mai expliciti, au create sute de slide-uri care anticipeaza orice nevoie de comunicare. De asemenea, au un numar imens de icons care te pot ajuta sa expui grafic mai usor informatiile. Un lucru specific, este utilizarea background-ului negru. Aceasta idee are ratiuni de brand foarte clare insa face si mai grea misiunea echipei care creaza prezentari. Asta pentru ca e mult mai dificil sa expui fotografii pe un fundal negru la fel si logo-uri colorate. Nu poti opta nici pentru prea multe culori nici pentru scris (oricum aceasta zona este reglementata prin style guide).

Ne-am vazut in fata unei prezentari cu zeci de slide-uri unde regulile erau destul de stricte si erau pe deplin respectate. Ce poti face in acest caz? Cum poti crea impact vizual si mai ales cum poti spune o poveste (evident, in limita firului narativ stabilit, daca exista unul si a continutului). Nu prea poti face multe. Totusi, pentru a sprijini audienta, dar si speaker-ul am ales sa structuram mai bine informatia pe fiecare slide.

Respectand regulile din style guide, pentru fiecare slide, am organizat informatia pe clustere, am folosit mai multe titluri si subtitluri, ne-am folosit de posibilitatea de a scrie cu bold si am “abuzat” de icon-urile disponibile. De asemenea, acolo unde a fost posibil, am afisat informatia sub forma de liste (bullet points).

Echilibrarea creativitatii si consistentei in style guide-urile restrictive pentru design de prezentare- design de prezentari

A fost un exercitiu greu, practic am simtit ca nu am adus suficienta plus valoare in acest proiect de design de prezentare. Ar mai fi de spus ca in aceste proiecte este nevoie de mult timp pentru a intelege identitatea de brand si apoi identitatea vizuala de brand (implicit style guide-ul de design de prezentari). De multe ori, cel putin in cazul organizatiilor mari, style guide-ul general are mii de pagini, iar cel care trateaza partea de design de prezentari sute de pagini. Efectiv nu poti opera fara sa stii foarte bine toate regulile. In aceste proiecte, bucuria vine din a gasi armonia perfecta intre sistemul de ghidaj si mesajul cu povestea lui, pe care prezentarea il da mai departe.