Strategia paginii de Facebook- Toud

Cum stabilesti strategia paginii de Facebook

Categorie: Cunoastere

Nivel: Incepator

Conform statisticilor brandwatch.com, global sunt peste 60 de milioane de pagini de business active. Doar 5 milioane dintre aceste business-uri investesc și financiar pentru promovare. Asta inseamna ca restul de 55 de milioane investesc, in mare parte, in continut. Dar ce este continutul fara strategie, atunci cand vine vorba de Facebook?

Despre continut si strategie

Sau, mai bine zis, despre ce anume ajuta o pagina sa creasca

Da, continutul este extrem de valoros atunci cand vine vorba de engagement (interactiune pe pagina), dar si de reach/awareness. El face legatura cu publicul, indeamna, convinge. Dar cum alegi continutul potrivit? Si aici nu ne referim la mesaj sau imagini, ci la tipul de continut si modul in care el e sustinut.

E simplu – totul incepe cu o strategie.

facebook, social media, Toud, online

Strategia paginii de Facebook – cativa pasi esentiali

Orice strategie trebuie sa aiba la baza obiective corect definite. Acestea se stabilesc in functie de complexitatea business-ului tau, dimensiunea organizatiei si motivul pentru care ai ales Facebook drept canal de comunicare pentru serviciile/produsele pe care le oferi.

Poti deja sa iei o foaie si un pix, sa desenezi o piramida si sa incepi sa pui, la baza ei, obiectivele mari pe care organizatia le are in urmatorii 5, 7, 10 ani. Daca nu le ai stabilite, incearca sa faci un exercitiu in acest sens – e util nu doar cand vine vorba de Facebook, ci in orice context atunci cand coordonezi un business.

La urmatorul nivel pune obiectivele mari, sparte pe perioade mai mici – spre exemplu, in primii 2 ani pana la atingerea obiectivului mare de peste 5 ani. Treci mai departe si vezi ce obiectiv ai pentru urmatorul an. De aici e timpul sa faci transferul catre Social Media: Cum te va ajuta acest canal sa atingi obiectivul de anul urmator, cat % iti propui sa cresti prin intermediul acestei platforme? Dupa ce ai stabilit aceste aspecte, poti spune ca ai setat obiectivul/obiectivele pentru anul urmator in ceea ce priveste utilitatea platformei Facebook in cresterea organizatiei tale.

Transforma obiectivul in unul palpabil

Ea nu este nimic, insa, daca nu este inconjurata de niste tactici bine definite care sa o ajute sa devina realitate. Asadar, dupa ce ai stabilit cum vei atinge acele obiective, adica strategia prin care ajungi la ele, parghia, e timpul sa treci la treaba si sa pui pe hartie toate tacticile, metodele, prin care vei implementa strategia. Dupa ce ai lista lor, le prioritizezi in functie de relevanta, buget si, mai ales, avand obiectivul mare, pe tot anul, in minte.

Nu iti mai ramane decat sa asezi frumos toate aceste tactici intr-un calendar, sa pui deadline-uri si responsabilii si sa treci la treaba. :)

Campanii de promovare

Dar asta nu e tot…

Probabil te intrebi – ei bine, si daca eu fac toata treaba, atunci care mai e rolul agentiei in tot acest proces? Agentia este, in acest caz, piesa de puzzle fara de care tabloul nu ar fi complet. Pe langa obiective, strategie, tactici, calendar, ca o pagina de Facebook sa functioneze are nevoie de o analiza pe target si potential target, o analiza pe concurenta, tipul de continut care performeaza si interactiunea pe pagina. Toate acestea vor conduce, in final, la stabilirea unor piloni de comunicare si a brand voice-ului care vor face vie interactiunea pe pagina si vor pune in miscare strategia, alaturi de restul elementelor.

Acesti piloni de comunicare vor urmari anumite tipuri de targetari si vor contura planurile de comunicare (continutul efectiv de pe pagina, postarile, evenimentele etc.) in functie de planificarea si coordonatele business-ului tau. Mai mult, pe baza analizei si a acestor elemente, strategia va fi finisata, punandu-se bazele planului de promovare in atingerea acestor obiective.

Abia atunci cand poti sa definesti clar toate aceste elemente, poti spune ca da, ai o strategie de continut in online si ca ea va aduce si rezultate. Pentru ca ele vor fi, in tot acest context, extrem de masurabile.

facebook, social media, Toud, online

Autor articol – Diana