Cum construiesti identitatea vizuala pentru un distribuitor care comercializeaza 50 000 de produse

Relevanta identitati vizuale

Client: Romnin Concept 2005

Aceasta companie este probabil cel mai mare distribuitor de solutii pentru instalatii electrice din tara. Incepand din 2005 a crescut continuu, chiar si in anii de criza, avand la baza dorinta de a oferi clientilor solutii de buna calitate la pretul corect. Astazi, avand o echipa de peste 30 de persoane si o cifra de peste 7 milioane de euro pe anul 2017, Romnin Concept este unul dintre marii distribuitori din Romania. In acest an au intrat si in sfera comertului online printr-o platforma dedicata.

Rolul Toud

Toud a avut sarcina de a regandi identitatea vizuala a acestei companii astfel incat sa reuseasca sa transmita si mai bine promisiunea, valorile si sfera in care isi desfasoara activitatea. Toud a intrat in poveste in momentul in care compania a decis sa intre in piata comertului online, pentru a satisface complet nevoile clientilor. A fost momentul in care au constientizat ca au nevoie de o regandire a strategiei de brand si de o redesenare a identitatii vizuale, am spune noi, de fapt, de o creare a ei.

De unde am pornit

Dezvoltare nationala, sute de parteneri locali si o echipa profesionista

Aceasta firma din judetul Arges s-a focusat in cei peste 11 ani de activitate pe crearea unor canale de vanzare directa spre companii din toata tara. Pentru ei ideile de B2B (business to business) sau B2C (business to consumer) nu au avut nicio relevanta, ei au reusit sa construiasca un business pe prinicipul H2H (human to human) care a constituit baza dezvoltarii accelerate. Fara a acorda o atentie sporita marketingului, imaginii, prezentei in online, aceasta companie a creat o retea de distributie imensa intr-un timp foarte scurt.

Toud a trebuit sa preia tot acest continut si sa ii dea viata intr-o identitate vizuala relevanta, prietenoasa si puternica.

Identitatea veche

Etapa de strategie ne-a dus spre cateva idei importante in ceea ce priveste designul:

  1. importanta de a corela vizual brandul cu industria
  2. nevoia de a crea un brand prietenos
  3. importanta de a ilustra profesionalism si ideea de calitate

Am identificat ca element comun pentru toate cele peste 50 000 de produse curentul electric si am construit mai multe propuneri care au la baza ideea de electricitate corelata cu elementele prezentate mai sus. Mai mult de atat, am incercat sa ne tinem departe de simbolurile cliseu (fulgere, prize, becuri, stechere). Am urmarit sa gasim ceva si mai profund, mai reprezentativ, mai clar.

Prezentam mai jos primele propuneri si o serie de simulari.

Am avut sansa de a lucra cu o companie care isi cunoste foarte bine clientii. Desi decizia parea grea, toate logo-urile avand o directie proprie, destul de consistenta, a fost usor echipei sa aleaga. Pentru ca era nevoie de o imagine puternica, curata, simpla, usor de inteles, am mers pe varianta pe care o veti vedea mai jos, pe care am facut-o si mai vizibila, mai puternica.

Cum vezi acest proiect, ti se pare potrivita abordarea Toud (stim, intrebarea e cam dura pentru ca nu stii brief-ul de creatie iar elementele de strategie sunt aproape inexistente)?