Factorii care influenteaza selectia unui apartament

concluzii studiu de piata

Asa cum am promis, o sa facem publice rezultatele studiului de piata lansat in aceasta primavara, avand tema „Factorii care influenteaza selectia unui apartament”. Pentru ca studiul a ajuns la final si datele au fost procesate, va prezentam concluziile pe care le-am tras in urma acestuia.

Mentionam ca studiul s-a facut pe un esantion de 124 de persoane si a constat intr-un chestionar online. Dintre respondenti 63% sunt femei si 37% barbati care au achizitionat de curand sau sunt in plin proces de cautare a unui apartament. Majoritatea acestora locuiesc in Bucuresti si au un venit mediu cuprins intre 1000 si 1500 de euro. Cercetarea de piata s-a efectuat in perioada martie-aprilie 2018.

Analiza datelor

Se pare ca traim intr-o societate in care munca primeaza sau, cel putin, asa reiese din chestionarul nostru. Peste 46% dintre respondenti spun ca petrec foarte putin timp acasa. Media este stabilita la 9-12 ore, acestea incluzand si 8 ore dedicate somnului.

Exista o tendinta de achizitie a unor apartamente relativ mari, 45% dintre respondenti optand pentru un apartament cu 3 camere. Nici aparatamentele cu 2 camere nu sunt neglijate, aproape 38% alegand aceasta varianta. Tendinta respondentilor este de a aloca pentru apartamentul dorit sume mai mari de 70 000 euro.

Cand vine vorba de distanta fata de locul de munca, parerile sunt impartite intre a avea un apartament relativ aproape de job (36.98%) si a avea un spatiu de locuit care poate sa fie aproape de un mijloc de transport in comun rapid (54.92%).

Am incercat sa cuantificam si deschiderea spre socializare, o caracteristica puternic promovata in spatiile rezidentiale nou create din tarile puternic dezvoltate si i-am intrebat pe oameni daca doresc sa interactioneze cu vecinii. In urma studiului, reiese ca 54.84% sunt dispusi sa isi cunoasca vecinii, dar nu sa si aiba activitati in comun cu acestia.

Oamenii cauta intotdeauna un apartament in functie de zona in care se afla, pretul fiind pe locul al doilea, urmat indeaproape de suprafata. Raspunsul referitor la criteriile de selectie obtinut pe baza de cumulare de punctaj arata o perspectiva diferita. Aici calitatea primeaza, indiferent ca este vorba despre calitatea materialelor, a constructiei in sine, a compartimentarii sau rezistanta la cutremur. Aceasta din urma este un criteriu foarte important pentru respondenti, cladirile noi, cu grad ridicat de siguranta fiind preferate in detrimentul celor vechi.

Bineinteles ca in chestionar am avut si intrebari cu raspuns liber. Intrebarea care ne este noua draga este legata de ceea ce inseamna „acasa” pentru participantii la studiul realizat de Toud. Acestia spun ca pentru ei locul pe care il numesc „acasa” este legat de spatiul de locuit unde se simt cel mai bine, unde se relaxeaza si unde isi incarca bateriile.

Concluzii

Concluziile generale ale studiului de piata despre factorii care influenteaza alegerea unui apartament sunt ca oamenii isi cauta acel „acasa” in functie de zona, calitatea constructiei si pret. Raspunsurile primite nu ne-au permis sa identificam o ierarhie a acestor criterii de selectie.

Toud le multumeste tuturor respondentilor. Tinem sa mentionam ca studiul a fost realizat pe un esantion aleatoriu si, in consecinta, nu este relevant pentru populatie. De asemenea, numarul relativ mic de respondenti poate influenta negativ relevanta acestui studiu.

Tool-uri folosite: Google Forms, Power Point, Photoshop, Tableau Software

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *