Nike Grind – o solutie sustenabila

Nike a dat startul unei campanii de reciclare al carei unic scop este acela de a colecta incaltaminte uzata si a de a o transforma in materiale reutilizabile. Propunerea lor este de a folosi materialele rezultate din reciclare pentru a face suprafete care absorb socurile, suprafete care sunt folosite pentru terenuri de sport din cadrul scolilor, piste de alergare din jurul stadioanelor sau chiar crearea de pantofi sport. Ideea lor vine in intampinarea necesitatii de a crea o lume mai buna, de a recicla pentru a salva natura inconjuratoare.

Noi, echipa Toud, salutam initiativa Nike in conditiile in care noi insine suntem interesati de dezvoltarea sustenabila. Incercam mereu sa facem ceva pentru natura, sa lasam o lume mai buna urmasilor nostri. Ne implicam intotdeauna cu bucurie in orice fel de proiect care este legat de dezvoltare sustenabila, protectia mediului si dezvoltarea si protejarea culturilor locale. De aceea am ales sa raspundem indemnului celor de la Nike de a lua parte la proiectul Nike Grind. Asa ca am dezvoltat un plan de promovare si implementare a sistemului Nike Grind in Romania pentru a imbunatati viata celor care alearga in parcuri.  

Sunt multi cei care aleg sa faca sport in aer liber si care alearga in parcuri, dar aici nu gasesc decat alei asfaltate care nu sunt tocmai potrivite pentru alergat intrucat sunt rigide si afecteaza inchieturile. Pentru cei care alearga de cateva ori pe saptamana, ar fi ideal sa o faca pe suprafete moi, flexibile, care sa reduca socurile generate in articulatii. Totusi, la noi in tara, este o mare problma cu reciclarea. Romanii nu sunt foarte inclinati sa recicleze si astfel multe deseuri ajung la gunoi fara a avea snasa de a fi transformate in ceva util.

La Toud am facut o analiza a suprafetelor de alergare din Romania si am propus o solutie complexa prin care aleile din parcuri sa devina adevarate piste de alergare. Aceasta transformare este bazata pe solutiile Nike Grind – practic incaltaminte reciclata. Pentru a putea face cunoscuta celor de la Nike solutia noastra, am ales ca suport prezentarea PowerPoint. Prin intermadiul acesteia am avut posibilitatea de a crea slide-uri cu un design atat eficient, cat si atractiv. Motivul pentru care am ales PowerPoint este legat de posibilitatile nelimitate de design si versatilitatea acestuia. Desi, multi vor spune ca PowerPoint este de moda veche, exista mai mult potential in acest program decat se crede. Cu acest program poti crea prezentari profesionale care sunt atractive si care prezinta informatia intr-un mod detaliat.

Ce am avut in vedere cand am creat prezentarea PowerPoint

Cand ne-am decis sa folosim acest instrument, ne-am gandit in primul rand daca este o prezentare in fata unui auditoriu sau este una trimisa via email, pentru ca in fiecare dintre aceste cazuri exista aspecte diferite care trebuie luate in considerare. Intr-o prezentare fata in fata, slid-urile trebuie doar sa sustina ideea. Lucrurile se schimba atunci cand vine vorba despre o prezentare online unde atentia cade pe componenta vizuala si pe informatia prezentata. Scopul prezentarii noatre a fost acela de a avea impact asupra cititorului. El a trebuit sa fie convins prin intermediul slide-urilor ca ideea prezentata conteaza si pentru asta am avut in vedere cateva elemente cum ar fi:

Simplitate 

Ceea ce am urmarit cand am inceput constructia prezentarii PowerPoint a fost sa pastram un numar limitat de cuvinte. Textul trebuia sa fie concis. Cel mai important era mesajul care trebuia transmis asa ca am incercat sa folosim spatii albe sau spatii negative. Am pastrat slide-urile simple, fara prea multe imagini sau grafice. 

Accent pe vizual

Atunci cand construiesti o prezentare profesionala, graficele si imaginile sunt cele care ajuta foarte mult. Am incercat sa inseram, pe langa grafice, si imagini cu oameni. Acestea ajuta cititorul sa se conecteze la un nivel personal cu prezentarea.

O poveste 

Am pus informatia pe care am vrut sa o prezentam sub forma unei povesti, in asa fel incat cititorul sa inteleaga mai bine mesajul. Si aici am pastrat lucrurile simple. Povestea nu trebuie sa fie lunga si obositoare, dar trebuie sa atinga toate punctele cheie.

Cromatica si identitatea vizuala  

Stiam ca partea vizuala a prezentarii noastre este foarte importanta intr-un astfel de proiect, asa ca a trebuit sa fim foarte atenti la culorile pe care le-am folosit. Am incercat sa nu avem in slide-uri culori prea multe sau prea tari. Pana la urma partea vizuala este un ajutor important.

Fonturile

Fonturile sunt importante, ele au un dublu rol – permit facilitarea intelegerii mesajului si contribuie la design, sporind intensitatea impactului asupra cititorului. Am ales un font „curat”, simplu, care sa puna in valoare continutul si sa echilibreze partea vizuala. 

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *