MaRaMi – Drumul lanii, de la lookbook la afis de prezentare
Drumul lanii: de la design vestimentar la instalatie de arta este un proiect initiat de MaRaMi prin care este promovat designul autentic romanesc. Designerul acestei colectii si fondatoarea MaRaMi este Andra Clitan. Ea a creat pentru acest proiect, care are la baza lana, un material strans legat de traditiile locale, o colectie in care traditia se impleteste cu moda contemporana. In demersul ei, a avut alaturi mestesugari din Maramures care pastreaza traditiile transmise din batrani.
Drumul lanii nu este doar despre crearea unei colectii care include, in primul rand, materiale naturale, ci si despre documentarea intregului proces de prelucrarea a lanii. Aceasta calatorie a materialului a fost surprinsa printr-o instalatie de arta prezenta la expozitia din octombrie.
Toud a fost partener in acest proiect, construind design-ul pentru materialele de promovare: afis, invitatii, standuri, lookbook. Pentru toate materialele am creat layout-uri in linie cu identitatea vizuala de brand a artistei. Pentru lookbook am adaptat un layout folosit in trecut pentru colectii prezentate la evenimente internationale de fashion, pentru a avea coerenta si a face recognoscibil brandul pentru oamenii care au interactionat deja cu el.
Printre materialele de comunicare realizate se numara si cele 2 invitatii, una pentru deschiderea expozitiei si una pentru conferinta Sustainable fashion, textile inteligente si traditii in designul vestimentar contemporan. Am ales un design simplu in care am scos in evidenta ideea proiectului printr-o poza a unei vartelnite. De asemenea, din layout-ul invitatiei l-am declinat pe cel pentru afisul pentru vernisaj si conferinta.
Pentru descrierile de pe standuri am ales un layout simplu in care am pus, pe langa textul dedicat fiecarui obiect din expozitie, cele doua logo-uri, MaRaMi si Administratia Fondului Cultural National, cofinantatorul proiectului. De asemenea, am folosit simboluri care apar si in lookbook, x-urile inspirate din modelele traditionale romanesti, care se regasesc si in logo-ul MaRaMi.
Noi, Toud, credem ca in trecut putem gasi o bogatie culturala imensa si ca toate aceste elemente identificabile, de la cele vestimentare pana la cele care se leaga de experiente si comportament, pot constitui o substanta pretioasa pentru noi creatii. Ne bucuram enorm sa putem participa la proiecte precum Drumul lanii pentru ca simtim ca ducem mai departe toata bogatia acumalata in miile de ani in care oamenii au trait, au faurit, s-au bucurat si au privit cerul cu multumire si cu speranta pe aceste meleaguri.
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!