Detunata

identitate vizuala pentru un furnizor de tehnologii in industria alimentara

Detunata este o companie care aduce pe piata echipamente si solutii tehnologice integrate pentru cantarirea, felierea si etichetarea produselor din industria alimentara.

Cu peste 25 de ani de activitate in domeniu, membrii echipei Detunata au ales anul 2020 ca fiind anul schimbarilor majore. Daca in 2019 firma s-a reinventat si si-a redirectionat toate eforturile pentru a oferi si consultanta de specialitate in domeniul in care activeaza, dar si suport si asistenta post-vanzare, in 2020 a venit randul identitatii vizuale.

Identitate vizuala pentru un nou inceput

Echipa Toud, in stransa colaborare cu echipa Detunata, a lucrat la refacerea identitatii vizuale a brandului. Am avut in minte formele de relief Detunatele, care sunt stanci de bazalt cu aspect de coloane, dar si noul focus pe care firma il are. Acestora le-am adaugat monograma Detunata, dar si numele brandului pentru a face legatura cu latura umana a acestuia.

Procesul

Organizatia are o strategie de brand destul de bine definita. Pe baza unui brief primit de la client si o serie de intalniri virtuale, am definit destul de bine directiile de design.

Ne-am intors in echipa de creatie cu aceste informatii si am inceput procesul de creatie. E foarte mult spus, proces de creatie. Noi credem ca putem atribui cuvantul creatie doar artistilor, care fara constrangeri, avand un spirit liber, recreeaza lumi. In cazul nostru, a fost un demers lung de a da viata unui simbol care sa poata reprezenta compania. In acest proces pornim de la schite, facute cu creionul pe hartie. E chiar haios, uneori ideile ne “cauta” la masa si atunci, folosindu-ne de un servetel si un pix reusim sa imortalizam o noua cale. Nu exista o formula magica de a ajunge la rezultat, ci un proces continuu de creare, recreare de idei. Ajungem astfel sa facem 100 – 300 de schite in functie de proiect.

Asa s-a intamplat si in cazul Detunata. Ne-a fost usor, am avut mai multe directii de inspiratie, simbolistica din spatele brand-ului fiind generoasa.

Mai jos poti vedea unde am ajuns. Drumul a fost destul de lung, dar ca de fiecare data, ne-am bucurat pe deplin de el.