ArtEnergy – rebranding pentru un distribuitor de energie
Titlul corect este, de fapt, Rebranding pentru organizatia care va schimba industria energiei in Romania. Poate suna prea curajos, probabil si ei, oamenii din aceasta organizatie, vor spune ca e prea curajos. Insa, din exterior, asa se vede. Noi le asteptam lansarea la bursa impreuna cu primele proiecte de energie verde.
Deci, cum a fost procesul.
Ne-am cunoscut in ianuarie 2021. Cautau atunci o firma care sa le faca o prezentare. Ne-au gasit pe Google. In ianuarie 2022 am lansat noul lor brand – ArtEnergy, dupa 12 luni de colaborare frumoasa. Da, a aparut si acea brosura de care aveau nevoie, in primavara lui 2021, dar deja nu mai este de actualitate.
ArtEnergy este o companie cu capital integral romanesc, mare, cu o cifra de afaceri de sute de milioane de euro. Se ocupa in 2021, cand ne-am cunoscut, cu distributia de combustibili fosili si produse aferente, cu un portofoliu de clienti bine conturat. Este o companie foarte dinamica, intr-un timp foarte scurt avand o crestere spectaculoasa. Ar mai fi ceva de spus, am intalnit aici niste oameni curajosi, vizionari si foarte deschisi. De aici vine, poate, si evolutia lor, inspirationala, am spune noi.
Inceputuri
Colaborarea a inceput cu un design de brosura, unde am facut lucrurile bine, organizand mai multe workshop-uri si respectand un proces intern de UX cu activitati specifice.
Board-ul constientiza de o bucata buna de vreme nevoia unei schimbari la nivel de brand. Workshop-urile au aratat aceasta nevoie si au construit increderea ca timing-ul si agentia (adica noi) sunt potrivite.
Rebranding
“Trebuie să încerci necontenit să creşti impactul pozitiv pe care îl aduci în jurul tău.” De la acest gand al fondatorilor Artoil a pornit procesul de transformare a organizatiei. Momentul ales este strans legat şi de schimbarea profunda, de amploare globala, prin care trece industria energiei. In plus, la nivel regional si national, este vizibila lipsa unui vector al schimbarii, al migrarii catre un viitor sustenabil, implicit spre energia verde. Astfel, sub un nou brand si dupa un proces de transformare, organizatia isi poate asuma acest rol.
Transformarea “extrage” organizatia din zona distribuitorilor de combustibili si o aseaza intr-o categorie noua, necreata, care ia nastere in Romania, o data cu ea, distributia de energie sustenabila (energie verde, energie electrica, combustibili).
Ambitia comuna, descoperita prin interviurile realizate, se leaga puternic de performanta si curaj si am tradus-o prin – dorinta echipei de a sprijini tranzitia globala spre un viitor verde si de a ajuta economia din Romania să crească mai rapid. “Împingem limitele mai departe” – asa am formulat viziunea echipei si credem ca aceasta sintagma exprima cel mai bine esenta organizatiei.
Identitate vizuala
Cand am ajuns la aceasta etapa avea, deja un nou nume, o noua strategie si un brief de creatie. Hotarasem deja sa construim un vizual nou, sa lasam in urma leul care aparea in logo-ul anterior.
Am creat un simbol abstract, geometric menit sa exprime valorile companiei si mai ales bucuria de a fi impreuna si de a aduce impact pozitiv.
Website
Am dezvoltat un nou website menit sa ajute clientii ArtEnergy, dar care sa exprime clar preocuparea organizatiei pentru un viitor sustenabil. Acest site va fi si suportul pentru noile proiecte in care organizatia se va implica sau pe care le va construi.
Drumul lung al schimbarii
In ianuarie 2022 am lansat noul brand. Suntem in martie si traim una dintre cele mai complicate perioade din lumea moderna in ceea ce priveste energia si relatia noasta, a lumii civilizate cu ea. Echipa ArtEnergy in aceasta perioada, cu toata forta si cu toata implicarea, face ceea ce stie cel mai bine – impinge limitele mai departe.
Urmeaza un proces amplu de transformare pentru ArtEnergy pe care l-am gandit in 3 pasi, o etapa de invatare, maturizare, vector al schimbarii. In paralel, printr-o serie de activitati interne si externe, se lucreaza intens la comunicarea noului brand. Consideram aceasta etapa una foarte importanta. Noua pozitionare a organizatiei, cu valorile identificate la nivel de grup, cu angajamentele de grup, cu promisiunea, cu personalitatea de brand ar trebui sa fie vizibila si la nivel de individ al echipei, autentic si asumat. Cand acest lucru va fi vizibil, putem spune ca am dus acest proiect la final.
Campanii in social media si alte elemente de comunicare
Drumul despre care vorbeam mai sus inseamna si o serie de campanii in social media, precum si crearea de materiale de comunicare atat interne, cat si externe. Pe o parte dintre ele le puteti vedea “la treaba” in conturile de SM ArtEnergy.
In loc de incheiere
Acest proiect ne-a adus o energie buna, ne a inspirat, ne-a motivat sa credem mai mult in ideea de viitor sustenabil. Energia buna, credem noi, se vede si in identitatea vizuala construita.
Share this entry