Hidroelectrica – film de prezentare eveniment anual
Trofeul Energeticianului Curtea de Arges 2023
Puterea povestirii – Cum sa folosesti povestea pentru a stimula implicarea oamenilor si pentru a consolida brandul intern
Cea de a 25-a editie a acestui eveniment organizat de Hidroelectrica a avut loc la Sucursala Hidroelectrica Curtea de Arges. In acest sens, organizatorii au dorit sa realizeze un film de prezentare a sucursalei pe care sa il expuna sutelor de invitati veniti din toata tara. Isi doreau un film de prezentare viu, captivant care sa puna in lumina echipa, constructiile hidrotehnice, dar si frumusetea naturii din aceasta parte a Romaniei.
Era contextul perfect pentru Toud, un proiect in care aveam sansa sa punem ceva in sufletul si mintea oamenilor prin puterea povestirii. Am imbratisat rapid acest proiect, animati de context si am inceput sa discutam cu oamenii din echipa. Ne trebuia o idee care sa stea la baza acestui film. Ceva care sa atraga, sa inspire si sa hraneasca oamenii din public.
Am lucrat acest proiect pe un proces dezvoltat de Toud care are mai multe etape si contine o serie de elemente cheie. Pe scurt, dezvoltam mai departe secventele importante.
Big idea – ”Eu schimb lumea”
Am inceput cu un research, am discutat cu oamenii din interior pentru a gasi aceasta idee (haideti sa ii spunem – big idea) care sa unifice. In paralel, am cautat sa intelegem istoria, cultura si specificul organizatiei din surse externe si interne (website, articole, persoane din exterior). Am avut o serie de intalniri cu echipa Hidroelectrica in care am analizat cateva directii de comunicare date de diferite idei principale (big ideas) si de story arcs (tipuri de fir narativ in care elementele care definesc firul narativ se succed intr-o ordine diferita).
Am ramas la ideea (big idea) urmatoare – ”eu schimb lumea”. Aceasta idee conecteaza munca fiecarui om din Hidroelectrica cu revolutia energetica pe care umanitatea o traieste. Am cautat prin acest film sa aratam scopul inalt la care este chemat fiecare om din organizatie si sa aratam impactul pe care el il aduce in jur. Mesajul indirect este acesta – ”Fii mandru ca faci parte din echipa Hidroelectrica – Traim o transformare rapida ca civilizatie, generata de tranzitia spre energie verde, in acest context fiecare angajat Hidroelectrica are sansa de a fi parte din schimbare, de a contribui activ la propagarea ei”.
Un film care spune o poveste
Nu ne doream o succesiune de cadre care prezinta dezvoltarile hidrotehnice si frumusetea naturii, ne doream o poveste. Ne doream ceva care sa tina omul curios despre ce urmeaza, sa il faca sa simta ca e despre el si, mai ales, sa il faca sa spuna la final in mintea sa, ma aflu unde trebuie. E un scop inalt, nu stim cat de tare ne-am apropiat de el, insa o poveste am avut, cadrele nu s-au insiruit ca intr-o enumeratie. De asemenea, am avut tensiune si emotie.
Am creat un story arc clasic, introducere, intriga, acumulare de tensiune, actiune, punct culminant, detensionare, deznodamant. Filmul contine o serie de metafore.
Acesta incepe cu imaginea unui copil care, in inocenta sa, are curajul de a crede ca poate schimba lumea. Continua cu imaginea adultului acaparat de rutina, care nu simte, nu vede impactul pe care il aduce prin munca sa. De aici, rezultand o tensiune, o nepotrivire cu viata pe care o traieste, un zbucium. Acest personaj principal incepe sa isi puna intrebari cu privire la viata sa, la munca sa, la oamenii cu care interactioneaza, la transformarea civilizatiei la care asista (masini electrice, biciclete electrice, energie verde etc.). Traieste un moment de revelatie in care intelege ca are sansa de a contribui la modul cel mai real prin munca sa la aceasta transformare energetica. Mai mult de atat, fara aportul lui (chiar daca este o rotita infinit de mica,intr-un lant global) aceasta transformare nu ar putea exista.
Filmul contine peste 100 de secvente cu oameni, locuri din natura si cadre din interiorul hidrocentralelor.
In procesul Toud, am luat in calcul elemente ca: the shift (schimbare pe care vrem sa o producem pentru publicul care vede filmul), beats and sequences – ne-am gandit la fiecare element care ne putea ajuta in a construi povestea – locuri, oameni, povesti ale locurilor, obiecte, autenticitatea (am cautat sa prezentam totul intr-o maniera cat mai reala, autentica), elemente de profunzime (metafore, simboluri) pentru a imbogati continutul.
Am creat inca de la inceput o structura pe scene, insiruite pe story arc-ul ales. De asemenea, am gandit naratiunea povestitorului. Pentru voiceover am lucrat cu o echipa de profesionisti pe acest domeniu.
Pentru ca acest film contine scene din hidrocentrale, nu poate fi facut public. Punem mai jos cateva cadre pentru a putea reda intr-o mica masura emotia acestui proiect.
Pentru noi a fost un proiect inedit din multe puncte de vedere: a fost un proiect mare, care a presupus sute de ore de munca. A presupus o foarte buna colaborare cu echipa de filmare si incredere deplina, pentru ca partea de editare video ne-a revenit noua. Au existat asteptari foarte mari si un context mare, un eveniment national la care au luat parte oameni atat din interior, cat si din exterior, inclusiv Ministrul Energiei.
Share this entry