Design de prezentare pentru un brand major

Design de prezentare pentru un brand major – Perspective si reflectii asupra abordarii generale

Suntem una dintre putinele agentii care ofera servicii complete in zona de presentation design, practic putem crea o prezentare de la zero, gestionand crearea firului narativ (story arc), a continutului si a design-ului. Folosim o serie de elemente care ne ajuta sa construim prezentari cu impact – big idea (ideea principala), the shift (schimbarea pe care urmarim sa o generam), story bits (elemente prin care construim argumentare pentru ideile care sustin schimbarea) etc.

Am avut oportunitatea de a participa activ la elaborarea unei prezentari pentru o organizatie globala din sfera produselor electronice si electrocasnice, cu o istorie de peste un secol de existenta. In interesul pastrarii confidentialitatii, nu putem dezvalui numele exact al acestei organizatii, dar putem adopta un nume simbolic pentru a o reprezenta – sa o numim „organizatia albastra”.

Prezentarea a fost meticulos construita in cadrul unei linii de business specifice, fiind destinata unui eveniment intern semnificativ. Contributia noastra s-a concentrat cu precadere pe domeniul designului grafic, reprezentand o componenta vitala in acest context. Cu toate acestea, este important sa subliniem ca design-ul grafic reprezinta doar o parte din intregul efort. Intr-adevar, esentialul consta in capacitatea de a crea si transmite o poveste coerenta (fir narativ) – acel arc al povestii care capteaza si mentine atentia audientei.

Desi design-ul grafic este crucial, acesta doar completeaza si subliniaza mesajul principal. Un design grafic impresionant, desi poate fi vizual atractiv, nu poate compensa lipsa unei povesti captivante. Publicul se va distanta treptat daca nu reusim sa captam interesul lor prin intermediul unei povesti bine construite. Astfel, intelegem ca succesul unei prezentari provine din echilibrul subtil intre continutul narativ si modalitatea vizuala prin care acesta este prezentat.

Toate organizatiile globale au style guide-uri imense si, inevitabil, si foarte multe sabloane si restrictii atunci cand vine vorba despre presentation design. Sunt absolut necesare, dar e important raportul intre standardizare si libertate in exprimare. O standardizare mare va genera o limitare a creativitatii, atat cea de storytelling, cat si cea de design. O libertate prea mare va genera un haos, inevitabil se va ajunge la situatii in care prezentarea nu va putea fi asociata cu brand-ul. Care este reglajul optim? Nu este o regula generala, depinde de fiecare organizatie si se poate stabili numai dupa o analiza temeinica.

Design de prezentare pentru un brand major

Design de prezentare – un exemplu concret

In cazul “organizatiei albastre” exista un style guide pentru presentation design, unul destul de bine calibrat pe specificul ei, cu restrictii suficiente pentru a nu genera prezentari gresite (in legatura cu identitatea vizuala de brand), dar destul de permisiva in anumite aspecte pentru a lasa loc si creativitatii. Am apreciat ca pe langa o serie de sabloane si reguli clare, exista si un univers foarte mare de fotografii aspirationale, cu oameni aflati in diferite ipostaze. Efectiv exista un set complet de ingrediente pe care le puteai combina usor si rapid pentru a transmite mesajul.

Noi am recreat vizual o serie de slide-uri, pentru a le dinamiza si pentru a atrage mai puternic atentia prin design. De asemenea, acolo unde a fost mai multa informatie am cautat sa o organizam, pentru a fi mai usor de inteles si de folosit.

Aportul nostru a fost unul redus, raportandu-ne la un sistem amplu de a face prezentari, pe care “organizatia albastra” l-a dezvoltat, insa credem ca am reusit efectiv sa reinventam anumite zone libere pentru design permise de style guide.

Design de prezentare pentru un brand major