Iulia Gorneanu – un om bland, o comoara, un proiect altfel

Branding (strategie, identitate vizuala) | Website

Inceputuri si despre frumos

Frumosul atrage frumos si asa se face lumea mai buna – e un crez al nostru, al celor de la Toud. Pe Iulia am cunoscut-o prin intermediul echipei minunate La Blouse Roumaine. Prin 2014 am descoperit acest oameni frumosi, prin intermediul proiectului Pure Romania. Toate aceste proiecte au contribuit si contribuie activ la resuscitarea Romaniei autentice, a valorilor vechi, dar si la adaptarea lor la prezent si cutumele lui.

O cunosteam pe Iulia prin prisma colaborarii cu La Blouse Roumaine si mai ales prin prisma experientei nefericite din viata ei. In plin zbucium al vietii, cu o multime de proiecte in desfasurare sau pregatire a avut o criza hepatica ce s-a vindecat printr-un transplant de ficat, cu sanse foarte mici de reusita. Am intalnit-o personal in aceasta primavara si mi-a fost lesne de inteles de ce la ea transplantul a fost un succes, Dumnezeu nu ni-i ia pe cei blanzi si buni, ni-i lasa aici, ca sa ne mai imblanzeasca si pe noi si sa ne aduca lumina.

Iulia e ca un camp de flori, prin blandetea ei si prin legatura tainica pe care o are cu traditia acestor locuri, iti aduce zambetul si linistea, oricat de mare ar fi zgomotul din mintea sau din sufletul tau.

Cel mai bine vorbesc despre un om faptele lui, de aceea ma voi opri aici in descrierea mai sus inceputa.

Proiectul Iulia Gorneanu

Impreuna cu echipa La Blouse Roumaine am avut sansa sa fim noi cei care am construit cadrul acestui minunat proiect. Pentru a putea duce mai departe cunostintele, experienta, povestile si mai ales puterea de a crea sau a creste proiecte, brand-ul Iulia Gorneanu avea nevoie de o identitate vizuala si de un mediu accesibil tuturor.

Am pornit de la valorile care definesc brandul si ne-am oprit la simbolurile stravechi. Ne-am oprit la cerc pentru ca el este simbolul soarelui, al spiritului care hraneste materia, al luminii, el exprima ciclitate, eterna reintoarcere. Era elmentul care se potrivea pe deplin cu Iulia, cu proiectele ei, cu energia ei, cu povestea ei, as merge pana acolo si as spune cu menirea ei.

Am incercat sa alaturam sute de fonturi acestui simbol, dar fara prea multa coerenta si fara prea mult echilibru. Se poate vedea mai jos o parte din procesul creativ si din propunerile realizate initial. In momentul de impas a venit ideea geniala a Andreei (La Blouse Roumaine) care a insitat ca cel mai bun font este cel al Iuliei. Nimic mai adevarat si mai profund.

Asa am ajuns la acest logo, menit sa ilustreze pe deplin povestea Iuliei Gorneanu.
Am trecut apoi direct la partea de website. Am intampinat din nou problema fonturilor, pe care o ocolisem prin acest salt. Prin curatoria La Blouse Roumaine am gasit echilibrul si aici.
Ne-am dorit ca site-ul sa fie de o simplitate profunda, sa permita ilustrarea proiectelor Iuliei, a lucrarilor de portofoliu, a povestilor si informatiilor culese si grupate in 7 tematici, precum si interactiunea cu Iulia.